Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Ondanks dat Trump waarschijnlijk de meest controversiële aankomende POTUS is, is hij bovenal een ondernemer met communicatie-skills die interessant zijn voor ondernemers.

Volgens zijn eigen zeggen heeft social media hem flink geholpen bij het winnen van zijn presidentiële campagne.
Met name het direct contact met het volk, waarmee de MSM grotendeels werd gepasseerd, gaf hem de mogelijkheid zijn eigen waarheid te verkondigen.

Zo heeft Trump begrepen dat je lowbudget met social media ‘à la minute’ negatieve berichtgeving kunt weerleggen en betrokkenheid van het publiek kunt optimaliseren. Dit heeft bijgedragen aan het vertrouwen en authenticiteit van zijn ‘merkstatement’ – ongeacht of dit de absolute waarheid betreft. En hoe meer sociale kanalen hij kan gebruiken om zijn boodschap als een echo te herhalen, hoe meer zijn sociale doelgroep dit gaat onthouden.

Uiteindelijk gaat het erom dat de sociale groep zijn posts eigenhandig gaat rondsturen, wat hem binnen 12 maanden $3.4 miljard aan gratis mediareclame heeft opgeleverd! Voor bedrijven is het goed om te weten dat er interessante content wordt gecreëerd, zodat de ‘share-value’ hoog genoeg is voor een optimale exposure. De storyline en presentatie moeten in ieder geval consistent strategisch in elkaar passen, afgestemd op de beleving van de doelgroep. Directe interactie maakt het contact weer persoonlijk.

Link naar het origineel artikel